Kierownik
Pracą Powiatowego Urzędu Pracy w Choszcznie kieruje Dyrektor na zasadzie jednoosobowego kierownictwa przy pomocy Zastępcy Dyrektora i Głównego Księgowego.
Funkcję Dyrektora sprawuje mgr Waldemar Rączkiewicz .
Do kompetencji Dyrektora należy w szczególności:
- kierowanie działalnością Urzędu i reprezentowanie go na zewnątrz;
- przygotowywanie projektów uchwał, sprawozdań, analiz na sesje Rady Powiatu, posiedzenia Zarządu Powiatu i Starosty;
- realizowanie uchwał rady i zarządu powiatu oraz sporządzanie sprawozdań z ich wykonania;
- dysponowanie środkami finansowymi określonymi w planie finansowym Urzędu, środkami funduszy celowych (np. Funduszu Pracy), środkami Europejskiego Funduszu Społecznego oraz środkami z innych źródeł i ponoszenie odpowiedzialności za ich wykorzystanie;
- podejmowanie niezbędnych czynności celem pozyskania środków finansowych
z funduszy unijnych i innych źródeł; - organizowanie i wykonywanie kontroli wewnętrznej stosownie do obowiązujących przepisów;
- administrowanie i zarządzanie mieniem Urzędu przy zapewnieniu jego ochrony
i należytego wykorzystania uwzględniając zasadę „należytej staranności”; - zawieranie umów cywilnoprawnych, w tym w zakresie upoważnień udzielonych przez Starostę;
- wydawanie zarządzeń, decyzji, postanowień oraz zaświadczeń w trybie przepisów
o postępowaniu administracyjnym - w ramach pisemnych upoważnień udzielonych przez Starostę - w zakresie zadań wykonywanych przez Urząd na podstawie ustawy oraz załatwianie innych spraw w imieniu Starosty; - wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu;
- wnioskowanie do Starosty o upoważnienie pracowników Urzędu do załatwiania spraw
w jego imieniu; - ustalanie polityki kadrowej i płacowej w Urzędzie oraz wnioskowanie do Starosty
w sprawie powołania i odwołania Zastępcy Dyrektora; - współpraca z Wojewodą, Dyrektorem Wojewódzkiego Urzędu Pracy, organami samorządów lokalnych, Powiatową Radą Rynku Pracy;
- przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków;
- koordynowanie spraw związanych z ochroną informacji niejawnych i danych osobowych;
- wykonywanie innych zadań i czynności wynikających z przepisów szczególnych oraz poleceń osób nadzorujących działalność Urzędu.
Dyrektor sprawuje bezpośredni nadzór nad:
- Działem Finansowo-Księgowym;
- Działem Ewidencji i Świadczeń oraz Informacji;
- Działem Administracyjno-Organizacyjnym;
- Samodzielnym stanowiskiem pracy – Radcą Prawnym;
- Samodzielnym stanowiskiem pracy – Specjalistą do spraw Informatyzacji Urzędu;
Wytworzył:
Waldemar Rączkiewicz
Udostępnił:
Głuszczak Justyna
(2004-02-09 11:17:23)
Ostatnio zmodyfikował:
Głuszczak Justyna
(2022-03-15 14:57:41)