Kierownik

 

Pracą Powiatowego Urzędu Pracy w Choszcznie kieruje Dyrektor na zasadzie jednoosobowego kierownictwa przy pomocy Zastępcy Dyrektora i Głównego Księgowego.

Funkcję Dyrektora sprawuje mgr Waldemar Rączkiewicz .

Do kompetencji Dyrektora należy w szczególności:

  1. kierowanie działalnością Urzędu i reprezentowanie go na zewnątrz;
  2. przygotowywanie projektów uchwał, sprawozdań, analiz na sesje Rady Powiatu, posiedzenia Zarządu Powiatu i Starosty;
  3. realizowanie uchwał rady i zarządu powiatu oraz sporządzanie sprawozdań z ich wykonania;
  4. dysponowanie środkami finansowymi określonymi w planie finansowym Urzędu, środkami funduszy celowych (np. Funduszu Pracy), środkami Europejskiego Funduszu Społecznego oraz środkami z innych źródeł i ponoszenie odpowiedzialności za ich wykorzystanie;
  5. podejmowanie niezbędnych czynności celem pozyskania środków finansowych
     z funduszy unijnych i innych źródeł;
  6. organizowanie i wykonywanie kontroli wewnętrznej stosownie do obowiązujących przepisów;
  7. administrowanie i zarządzanie mieniem Urzędu przy zapewnieniu jego ochrony
     i należytego wykorzystania uwzględniając zasadę „należytej staranności”;
  8. zawieranie umów cywilnoprawnych, w tym w zakresie upoważnień udzielonych  przez Starostę;
  9. wydawanie zarządzeń, decyzji, postanowień oraz zaświadczeń w trybie przepisów
    o postępowaniu administracyjnym - w ramach pisemnych  upoważnień udzielonych  przez Starostę - w zakresie zadań wykonywanych  przez Urząd na podstawie ustawy oraz załatwianie innych spraw w imieniu Starosty;
  10. wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu;
  11. wnioskowanie do Starosty o upoważnienie pracowników Urzędu do załatwiania spraw
    w jego imieniu;
  12. ustalanie polityki kadrowej i płacowej w Urzędzie oraz wnioskowanie do Starosty
    w sprawie  powołania i odwołania Zastępcy Dyrektora;
  13. współpraca z Wojewodą, Dyrektorem Wojewódzkiego Urzędu Pracy, organami  samorządów lokalnych, Powiatową Radą Rynku Pracy;
  14. przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków;
  15.  koordynowanie spraw związanych z ochroną informacji niejawnych i danych osobowych;
  16. wykonywanie innych zadań i czynności wynikających z przepisów szczególnych oraz poleceń osób nadzorujących działalność Urzędu.

Dyrektor sprawuje bezpośredni nadzór nad:

  1. Działem Finansowo-Księgowym;
  2. Działem Ewidencji i Świadczeń oraz Informacji;
  3. Działem Administracyjno-Organizacyjnym;
  4. Samodzielnym stanowiskiem pracy – Radcą Prawnym;
  5. Samodzielnym stanowiskiem pracy – Specjalistą do spraw Informatyzacji Urzędu;
Wytworzył:
Waldemar Rączkiewicz
Udostępnił:
Głuszczak Justyna
(2004-02-09 11:17:23)
Ostatnio zmodyfikował:
Głuszczak Justyna
(2022-03-15 14:57:41)